2012. október 13., szombat

Nyári egres torta és egy megunhatatlan kedvenc a London szelet

Már elég rég nem írtam és ezért többektől kaptam már szemrehányást...:)
Az az igazság, hogy nem volt időm mostanában sütni. Szakvizsgáztam...


Nagyon szeretem az egrest, ezért Nagyim meglepett egy kilóval, de sajnos nem tudtam mindet megenni és gondoltam felhasználom a felesleget egy tortához:)
Az Egres Tortát egy kellemes balatoni borozgatáshoz készítettem, mivel az egres fanyarsága igazán jól illik a balatoni fehérborokhoz.
Szokás szerint túlvállaltam magam és többet sütöttem, mint ami elfogyott volna, de ez már nem fog megváltozni!






A London szelet (vagy ahogy Ági hívja London Pepi) egy igazán gyors és finom sütemény. Szerintem majdnem minden családban a nagymamák sztenderd süteménye.


Hozzávalók:
Tészta
- 4 tojás sárgája
-  25 dkg liszt
- 10 dkg cukor
- 15 dkg vaj/margarin

Töltelék
- baracklekvár
- 4 tojásfehérje
- 15 dkg cukor
- 20 dkg dió
- 1 csomag vaníliás cukor

Miután a vajat a liszttel összemorzsoltuk, hozzáadjuk a  a tojások sárgáját s a cukrot. Egy könnyen gyúrható/nyújtható tésztát kell kapnunk. Egy 20X30 cm-s formát kivajazunk és a tésztát belesimítjuk, 180°C-on elősütjük a tésztát kb. 15 percig.


A tojások fehérjét kemény habbá verjük egy csipet sóval és a cukorral, majd óvatosan beleforgatjuk a diót.


Az elősütött tésztára baracklekvárt (szerintem a házi az igazi) kenünk és rásimítjuk a tojásfehérjés diós habot.


180°C-on 20 perc alatt készre sütjük a tortát.
Én alul felül sütési funkciót használtam.

Sajnos a képeket csak szállítás után sikerült elkészíteni.




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése