2012. október 13., szombat

Lime-os krémsajtos répatorta

Már nagyon régóta tervezem, hogy készítek egy tepsi répa tortát. Hát múlt hétvégén jött el az idő, hogy a tettek mezejére lépjek.
Nóri barátnőmtől kaptam egy nagyon finom répa torta receptet, amit volt szerencsém az ő elkészítésében kóstolni.
A recept a következő:

Almás-répás-mazsolás sütemény

Hozzávalók (20 cm átmérőjű tepsihez): 225 g liszt, 1,5 tk. sütőpor, fél tk. só, 1 tk. fahéj, 5 ek. növényi olaj, 1 narancs reszelt héja és 4 ek. narancslé, 140 g barna cukor, 140 g reszelt sárgarépa, 1 közepes alma lereszelve, 85 g mazsola, 50 g tökmag, tetejére porcukor

1. Sütőt előmelegíteni (légkeveréses: 160 fok, gáz: 4-es fokozat, villany:180 fok) és kikenni a tepsit. Egy tálban összekeverni a lisztet, sütőport, sót és fahéjat egy másikban pedig a a cukrot, olajat, narancslevet.

2. A narancsos keveréket a lisztesre önteni és hozzáadni a reszelt sárgarépát, almát, mazsolát, tökmagot és reszelt narancshéjat. Alaposan összekeverni és mehet a tepsibe.

3. 50-60 percig sütni, megszurkálni, hogy a közepe is átsült-e.
 
 
Nos én kicsit átformáltam a receptet, mert nem volt kedvem méricskélni ezért maradt a bögrés módszer:) A narancsot, a tökmagot elhagytam, helyette mandulát és diákcsemegét használtam. A sütemény tetejére szilvát tettem. Fűszerként pedig fahéjat, szerecsendiót, gyömbért, szegfűszeget használtam.
A sütemény tetejére mascarponéból, lime-ból, porcukorból készítettem egy glazúrt.
Szóval csináltam egy Nóri ihlette répa tortát újragondolva! De legközelebb az eredeti recept szerint fogom készíteni:)
 
A legfőbb kritikusom a párom!:)
SUSÚ szerint a "LIME miatt nagyon pikáns lett a végeredmény, de legközelebb vágjam félbe és tegyek bele többet, mert így kicsit fojtós a végeredmény."
 
 


 
 
 
 
 


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése